söndag 23 januari 2011

Coleslaw

Kom på att jag hade massa vitkål i kylen så har precis slängt ihop en Coleslaw som jag tänkte ha till middagen ikväll. Bara bra att den får stå och dra sig i kylen några timmar. Har provat lite olika varianter och idag hittade jag ett recept jag fick inspiration ifrån här och det blev väldigt gott!

Ingredienser:
7 dl vitkål
1 liten morot
1 liten röd lök
1 dl matyoghurt
0.5 dl majonnäs
1 tsk fransk senap
1 tsk socker
salt och svartpeppar

Gör så här:
Finstrimla vitkålen. Skala morot och röd lök. Riv moroten och skiva löken tunt. Blanda resterande ingredienser i en skål och rör ner vitkål, morot och lök. Låt stå i kyl några timmar.


4 kommentarer:

  1. Det är gott :D Speciellt till grillat kött eller grillad korv :D Dock lite svårt för majjonässmaken men de går :D

    SvaraRadera
  2. Coleslaw är ju så gott! Och det speciellt till grillat kött, mums!

    SvaraRadera
  3. sv: Helt okej, verkligen! :D

    vad pysslar du med då?

    SvaraRadera
  4. svar: Ja visst är det gott! Min helg har vart jätte bra, din då? :)

    SvaraRadera

Följ min blogg med bloglovin