måndag 4 juli 2011

Ben & Jerry's

Första gången jag åt Ben & Jerry's var i slutet av 2009 någon gång. Fick smaka en liiiiten sked av Malin, räknas knappt, så liten var den men oj så gott det var! Dock är det ju som de flesta vet inte den billigaste glassen och jag köpte den aldrig själv men tjatade på Sebbe om vilken jävla smakupplevelse jag varit med om, haha.

I januari 2010, på min 23 årsdag hälsade jag på Sebbe när han satt på Hatten i Stockholm. Han åkte iväg en sväng och när han kom tillbaka kom han in på sitt rum med två bakelser och sjöng "Ja må hon leva". Haha, så söt!  Efter ett tag knackade det på dörren och hans "leverans" kom. Haha, han hade bett en kompis fixa dit BEN & JERRY'S. Minns inte vilken smak det var men satan i gatan så gott det var och fan vad glad jag minns att jag blev! :) Saknar den jäveln..

Efter det har han skämt bort mig med alla möjliga Ben & Jerry's smaker och en av de absoluta favoriterna är New York Super Fudge Chunk. SJUKT jävla god!

Anledningen till att jag kom att tänka på detta är för att jag sitter med en Cookie Dough nu, en annan av favoriterna. Vilka fina minnen lite glass kan väcka va? Glass is the shit! ;)

Nu blir det glass och ett avsnitt av Prison Break innan jag lägger mig och läser lite.

3 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! Det blev super gott :) Jadå min dag har varit riktigt bra, hur har din varit? Ben & Jerrys är himmelsk god, min favorit är fish food :)

    SvaraRadera
  2. LCHF funkar svinbra. Man får äta så himla mycket gott och kilona rasar av en samtidigt. Vi kände verkligen aldrig att vi fick uppoffra något när vi åt LCHF. Nu kör vi en variant av det, men inte lika strikt. Vi fuskar då och då för att vi är lata, men till vardags äter vi rätt LCHF-aktigt. Kan rekommenderas! :)

    SvaraRadera

Följ min blogg med bloglovin