tisdag 28 juni 2011

Dags att skaffa leg

Fick ett samtal från East and West på Arlanda idag. De ville att jag skulle komma och provjobba, sa att de efter att ha läst min ansökan tyckte jag verkade vara en vettig person. Haha ;) Kom in på arbetstider och jag sa att eftersom jag kommer bo i Gottsunda inte visste om jag skulle kunna vara inne till 4 på morgonen då de öppnar pga bussar och tåg men då sa han bara att det löser sig, att vi får anpassa tiderna efter hur jag kan ta mig dit.

Först pratade jag med en man och sedan hans dotter som jag skulle få jobba med. Jag berättade att jag ska flytta denna vecka men att jag nästa vecka kan komma vilken dag som helst. De sa att de skulle återkomma i helgen för att bestämma en tid, vi sa tack och hej och la på.

Efter någon minut ringde dottern upp och frågade om jag kunde komma på måndag klockan 10. Hon bad även om mina personuppgifter och upplyste mig om att jag måste ha med mig ett giltigt legitimation när jag kommer dit. Förklarade att det jag hade tyvärr gick ut för fyra månader sedan, sa att jag tyckte det var väldigt tråkigt men att jag skulle fixa det så fort som möjligt och sedan återkomma och höra efter ifall de fortfarande var i behov av personal. Fick prata med pappan igen och han sa att det spelar ingen roll om dem är i behov av personal eller inte utan att han ville att jag skulle komma dit och prova oavsett eftersom de fått ett sånt bra intryck av mig! :D

Jag sa att jag skulle fixa leget så fort mina pengar kommit och han sa att han förstod och sa även att om jag kommer och jobbar och behöver hjälp med pengar så skulle de betala ut pengarna jag tjänat på en gång efter den dagen. Haha.

Alltså känns ju riktigt bra när jobbet jagar en och inte tvärtom! Kände mig så himla glad efter att jag pratat med dem!

Jajja, fixa leg nästa då! Behöver det dessutom för att kunna besöka älskling. Börjar sakna honom ordentligt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Följ min blogg med bloglovin